Friday, April 1, 2011

Shopping at Yummie!!

Assalamualaikum cemua! :)

Haaaa..kali ni aku nak cite pasal shopping2 ni..mesti korang tak pernah dengar kan nama tempat shopping Yummie ni?? Mestilah korang tak pernah dengar nama tempat ni coz ni kedai jual barang2 nak buat kek..bukannya shopping mall yang jual baju or pape jela..haha..tipah tertipu kankan..kihkihkih..

Kedai ni sumpah best gilew taw..macam2 barang nak buat kek diorang jual..tapi kalo orang yang tak suka nak buat kek or mencomotkan diri ni mesti korang tak teruja bila masuk kedai Yummie ni..time ni aku pergi dengan mama & along.. sekarang ni mama makin rajin buat kek, biskut, cupcake & macam2 lah..tu yang aku pun terikut2 suke jugak..heeee..

time aku dok jalan2 belek2 barang kat kedai ni aku jumpe la satu rak ni penuh sengan acuan untuk buat kek yang ade pelbagai bentuk..menarik sangat2 weh..ade bentuk hello kitty, mickey mouse, love, bola & macam2 lagi lah..geramm je tengok.. and lastly mama beli bentuk love tu..awwww..hehe ;p

kedai ni sriyes best taw..besar pun besar..macam-macam alat2 nak buat kek, segala bagai ingredient nak wat segale jenis kek dia ade jual..syok habis lah! bukan setakat barang nak buat kek diorang jual tapi baju ala2 chef pun ade jual..kalo siape2 yang berangan nak jadi chef tu leh la bli baju tu kat sini..hehe.. Time pergi kedai ni aritu..mama beli barang2 nak buat cheese kek.. aku pulak sebok2 suruh mama beli juagk bahan2 nak wat cupcake.. beriye2 je beli tapi tak tau bila ntah aku nak wat..sekarang busy sangat2..maybe cuti sem nanti sempat la kan nak buat sume tu kankan.. :)


ni lah kedai yummie..lacated at bangi


macam-macam ada..

hersheys!!


apabila along mula menyibuk..hehe :p


segala bagai colour ade..ngeeee


acuan bentuk hello kitty 


i love you! :)

cute kan ayam ni! hehe





 pinggan & cawan kertas bercorak cartoon 


 ni la baju chef yg aku habaq tu..


barang2 yg kitorang beli..heee


best sangat kedai ni..lain kali boleh datang lagi..kalau bab2 menyopping ni memang aku cepat je..lagi2 kalau mama yg bayar pulak tu kan..tangan aku pun dah macam sotong amik barang kiri kanan depan belakang..hikhik..next time aku tunjuk hasil cupcake yg aku buat ok..

bubbye!..daaaaaa :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...