Thursday, July 14, 2011

tak kenal maka tak cinta

Assalamualaikum..


okey..kenape tetibe aku wat tajuk entry yg macam ni?? pelik ke? xyah nak pelik sangatlah coz tajuk entry ni kene kat batang hidung aku sendiri..bhahaha!! padan muke kan kan..

 chop2..ni bukan pasal aku cerita cinta okey tapi pasal cerita aku keje kat subway for a month..haaa..ni aku nak share skit..time mule2 masuk keje kat sini memang sumpah penat gilew n second day tu aku dah malas nak g keje kat sini..heee..jap2 ni bukan sebab aku xtahan penat ke ape cume aku kureng minat sikit ngn staff2 kat sini yg cam singe laut je garangnye.. *dah mcm kat hell kitchen* hehehe :)

 tapi lepas 1 week keje kat situ aku dah mule enjoy n jatuh cinta ngn staff2 kat situ..eyp2 bukan fall in love lah tapi enjoy keje ngn dorang..mule2 kan aku xsuke tapi lame2 baru aku taw dorang ni best.. satu kepale la kirenye ni..dorang bukan spt ape yg aku anggp before this..kihkih.. supervisor pun sporting abes lah.. tapi yg aku xleh lupe bila Zam bnyk menipu aku..cetttt..ade ke dia suro aku hafal susunan botol sos (padahal xperlu okey), pastu suruh gune sebelah tgn (tgn kanan aje) time nak wat seafood n crab..dia kate xleh gune tgn kiri coz nanti crab tu xsedap..lenguh la jugak nak ramas mr. crab tuh! (ni pun x perlu jugak) aku ni pun dgn jaya nye pcaye ckp dia..hampehh ko zam.. hehe..tapi aku xkesa pun coz ni sume kenangan aku kat sini..

tu la org kate " tak kenal maka tak cinta".. semalam last day aku keje kat situ..siyes sedeh nak tinggalkan subway ni..yela mcm2 pengalaman aku dapat kat sini..and mcm2 ragam customer jugakla aku jumpe..haishhh...


btw, teamwork crew2 subway seri kembangan memang terbaikkk!!!! 
korang memang best lah..xpelah next time kalau ade rezeki kita jumpe lagi kan..
several things yg aku buat before tinggalkan subway semalam :

  • buat roti hearty italian and italian utk kali yg terakhir
  • ciapkan 2 cambro tomato
  • mengemop, menyapu, membasuh, meng"serve" customer
  • belanja sume staff cookies yg sgt sedapp!!!
  • dok lepak2 plus borak2..hehe
  • makan mushroom sup yg x habis dijual..ni paling best..heee
  • amik banyak2 voucher subway..hehehe :p
  • bawak balik subway meal n cookies utk my family :)
  • punch out utk kali yg terakhir..huhu

this entry special for crew subway seri kembangan : 
adeline (boss), isaac (boss), azrul, mawi, kak dayah, kak siti, zam, ahmad, raj, megh, aiman
^____^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...