Monday, August 15, 2011

soalan cepu cemas!

Assalamualaikum...


haaa..korang pernah kene tanye tak soalan cepu cemas or kadang2 korang sendiri yg gune kan soalan yg mcm ni pergi tanya kat org lain..gaya ala-ala peramah gituu..heee..nak taw cam mane soalan cepu cemas tu? check it out! :)





1) bila org nampak ko baring or tutup mata:
S: ko tdur ke?
J: tak la ak training mcm mane nak mati nanti

2)  imagine ko bawak tv ko yg rosak jumpe technician suruh dia repair, dia mesti tanya gak :
S: nak repair ke?
J: tak la, aku bosan2, so saje aku bawa tv ni jalan2..

3) time ko baru bgun tido, si bijak terus tanye ko:
S: ko dah bangun?
J: ish mane ada..aku tgh tidur sambil jalan2 la ni..

4) kawan ko call fon umah ko:
S: ko kat mane ni?
J: aku kat umah jiran aku..

5) diorang nampak ko keluar bilik mandi basah2:
S: ko baru mandi ke?
J: mana ade.. aku jatuh dlm lubang jamban tadi!

7) ko bdri tggu lift di tingkat paling bawah sekali, then diorang tanye:
S: going up kah?
J: eh xla..aku tgh tggu appartment aku turun bawah ni

8) boyfren ko pergi umah ko bawak sejambak bunga and ko g tanye dia:
S: eeehh..bunge ke tu?
J: tak la dear..ni paku pakis dgn bunga kubis la ni..

9) ko kat dlm toilet, pintu berkunci then ada gak org ketuk pintu dan dia tanye:
S: ada orang tak?
J: dgn suara yg kiut miut ko ckp "ehh mane de org! taik yg bercakap nih!!!"  bikin panas je    soalan tu..


10) ko kat dapur tgah memasak..then member ko g tanye:
S: ko tgah memasak ke tu?
J: ehhh mane de masak..aku tgah berkayak la ni..xnampak ke?


11) time ko tgah syok2 nangis2 tengok cite hindustan..then member ko duduk sebelah ko and join skali tgok cite tu..pastu dia g tanye:
S: ko tgok cite hindustan ke tu?
J: tak la..aku tgah tgok cite upin ipin ni!! sedih sgt! huhu..


okey..ni sebahagian jela soalan cepu cemas yg sempat direka..of course banyak lagi yg de..so cemas x nak menjawabnye or rase cam nak picit2 je anak tekak org bertanya kan tu? haha..
okey..tak payah nak marah2 la..actually ni lah nilai2 murni yg de kat dalam diri kita iaitu peramah and concern kat org sekeliling kita..kadang2 memang soalan mcmni nampak agak sengal2 ubi..tapi ni lah hakikatnya soalan yg menjadi rutin harian rakyat Malaysia..
heee..tak kisahla..yg penting rakyat Malaysia ni peramah kan.. :)

...SekiaN...


1 comment:

  1. concern sgt lau da tau org tu wat lagi mau tanya,,
    huhu,,,tapi da jadi kebiasaan kite akan tanya gak ape yang orang tu buat even da nampak...manusia2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...